Blogg

21 Mars 2017

Företag som förlorat anseende – och kommit igen

Anseendet rasade för Volkswagen, Arla, Karolinska Institutet och Kommunal i 2016 års mätningar. Hur snabbt kan de återhämta ett förlorat anseende? Är det ens möjligt och vad krävs i så fall? Inför årets resultat tänker vi högt. Facit kommer inom kort.

Posted by Erik Lundbom, 0 kommentarer

Läs mer

15 Mars 2017

Insikter om våra uppkopplade liv – del 2

Användningen av sociala medier fortsätter att växa både globalt och i Sverige, men i Sverige tar de bara en mindre del av vår totala onlinetid Inte oväntat är Facebook störst, både globalt, i Norden och i Sverige; hos oss använder 72 % Marc Zuckerbergs skapelse minst varje vecka, en ökning med 3 % -enheter sen i fjol, samtidigt som det är Instagram som växer mest, +8 % -enheter, och används varje vecka eller oftare av 41 % av oss

Posted by Laura Macchi, 0 kommentarer

Läs mer

1 Mars 2017

Dagens teknikutveckling sätter press på sjukvårdsområdet att förnya sig

En både växande och åldrande befolkning skapar utmaningar för vårt sjukvårdssystem att kunna erbjuda hälso- och sjukvård till alla som behöver det.

Posted by Karin Hedelin-Lundén, 0 kommentarer

Läs mer

28 Februari 2017

Normkritisk eller inte – kom ihåg att det syns i dina bildval

Har du ett varumärke som tar ställning mot stereotyper? Då behöver du betänka alla dina bildval för att inte köra fel på vägen mot varumärkesmålet och därmed riskera att förlora trovärdighet. Vi ger dig nio val att betänka ur ett normkritiskt perspektiv.

Posted by Karin Sandelin, 0 kommentarer

Läs mer

22 Februari 2017

Fem tips för bättre kundupplevelser

Dina kunder avslöjar direkt om din organisations kundfokus är oäkta eller om era kontaktytor pratar med kluven tunga. Och delningen i sociala medier är bokstavligen en knapptryckning bort. Fem faktorer förenar riktigt kundfokuserade företag. Läs och begrunda – och dela gärna.

Posted by Jesper Rückertz, 0 kommentarer

Läs mer

Visar 1-5 av 33. Nästa ›