Blogg

21 April 2017

March for science

De insikter och råd som vi på Kantar Sifo erbjuder företag, myndigheter och organisationer grundas alltid på evidensbaserad kunskap

Posted by Toivo Sjörén

Läs mer

19 April 2017

United Airlines miljardtabbe – missade kundresans fasta situationer

Alla serviceföretag har en plan för de vanligaste situationerna i mötet med kund, men förbluffande många brister i förberedelse och taktiskt kunnande vid fasta situationer.

Posted by Alexander Sovré

Läs mer

10 April 2017

Drar du i rätt spakar i kundupplevelsemaskinen?

Hur tillämpar man Paretos 80/20 princip i kundupplevelsens tidevarv?Den emotionella leveransen slår nästan alltid ingredienser, pris och andra funktionella faktorer på fingrarna. Den tar er till nästa nivå, och den kan rädda er när något gått snett. I kundens epok är inte kunden kung. Känslorna är kung.

Posted by Jens Ammitzböll

Läs mer

5 April 2017

Konsten att mäta åsikter om vinster i välfärden

”Frågan var så ledande att svaret var givet på förhand.” Så twittrades det när privata vårdgivare debatterade med stöd av en Sifo-undersökning. Svaret är grannlaga – det är en konst att mäta åsikter i komplexa frågor.

Posted by Toivo Sjörén

Läs mer

21 Mars 2017

Företag som förlorat anseende – och kommit igen

Anseendet rasade för Volkswagen, Arla, Karolinska Institutet och Kommunal i 2016 års mätningar. Hur snabbt kan de återhämta ett förlorat anseende? Är det ens möjligt och vad krävs i så fall? Inför årets resultat tänker vi högt. Facit kommer inom kort.

Posted by Erik Lundbom, 1 kommentarer

Läs mer

Visar 1-5 av 41. Nästa ›