Blogg

14 Februari 2017

Notan för de svenska hushållens mediekonsumtion är nu över 68 miljarder

Mediebranschens transformation syns tydligt när vi studerar de svenska hushållens mediekonsumtion i ORVESTO Konsument 2016:3.

Posted by Peter Callius, 0 kommentarer

Läs mer

7 Februari 2017

Dialog – bästa vaccinationen i en ökad konkurrens

Digitalisering, i alla dess former, är någonting som i många branscher pekas ut som en av de främsta utmaningarna. En organisations förmåga att ligga i framkant inom digital transformation lyfts inte sällan fram som den faktor som i princip avgör dess konkurrenskraft och framtida öde. Exemplet Kodak är än idag något som både förskräcker och utgör en stark fascination, även bland aktörer verksamma inom B2B och professional services.

Posted by Martin Salomon, 0 kommentarer

Läs mer

31 Januari 2017

Sex faktorer som styr företagens anseende

Tänk PostNord, Arla, Swedbank, Skandia, SCA och ICA. Vissa företag rider ut mediestormar som vore de en västanfläkt medan andra drabbas hårt och länge. Anseendet är en viktig förklaring till utfallet. Vi listar sex avgörande faktorer som ger kunskap om företagens förutsättningar att bygga och bevara ett högt anseende.

Posted by Per Söderpalm, 0 kommentarer

Läs mer

12 Januari 2017

Upplevelsen regerar - fattar politiken det?

När upplevelse och fakta går isär, vinner upplevelsen. En upplevd orättvisa föder förbittring och vänder väljare. Den politiker som bäst uttrycker den upplevda situationen, vinner valet. Vilket parti har verklig koll på orsak och sammanhang?

Posted by Jonathan Wennö, 0 kommentarer

Läs mer

10 Januari 2017

BRÅ missleder om förtroende

Idag kom Brottsförebyggande rådet (BRÅ) med sin stora genomarbetade undersökning, den nationella trygghetsundersökningen.

Posted by Toivo Sjörén, 2 kommentarer

Läs mer

Visar 1-5 av 27. Nästa ›