Blogg

28 Februari 2017

Normkritisk eller inte – kom ihåg att det syns i dina bildval

Har du ett varumärke som tar ställning mot stereotyper? Då behöver du betänka alla dina bildval för att inte köra fel på vägen mot varumärkesmålet och därmed riskera att förlora trovärdighet. Vi ger dig nio val att betänka ur ett normkritiskt perspektiv.

Posted by Karin Sandelin, 0 kommentarer

Läs mer

22 Februari 2017

Fem tips för bättre kundupplevelser

Dina kunder avslöjar direkt om din organisations kundfokus är oäkta eller om era kontaktytor pratar med kluven tunga. Och delningen i sociala medier är bokstavligen en knapptryckning bort. Fem faktorer förenar riktigt kundfokuserade företag. Läs och begrunda – och dela gärna.

Posted by Jesper Rückertz, 0 kommentarer

Läs mer

20 Februari 2017

Insikter om våra uppkopplade liv

Connected Life – världens största studie om våra uppkopplade liv, är Kantar TNS omfattande undersökning som täcker hela 57 länder och 91 % av den globala onlinepopulationen. Sverige är naturligtvis med. Vi har gått igenom det gedigna materialet och identifierat de 8 viktigaste insikterna för Sverige. Vi börjar med att presentera fyra av dem.

Posted by Laura Macchi, 0 kommentarer

Läs mer

14 Februari 2017

Notan för de svenska hushållens mediekonsumtion är nu över 68 miljarder

Mediebranschens transformation syns tydligt när vi studerar de svenska hushållens mediekonsumtion i ORVESTO Konsument 2016:3.

Posted by Peter Callius, 0 kommentarer

Läs mer

7 Februari 2017

Dialog – bästa vaccinationen i en ökad konkurrens

Digitalisering, i alla dess former, är någonting som i många branscher pekas ut som en av de främsta utmaningarna. En organisations förmåga att ligga i framkant inom digital transformation lyfts inte sällan fram som den faktor som i princip avgör dess konkurrenskraft och framtida öde. Exemplet Kodak är än idag något som både förskräcker och utgör en stark fascination, även bland aktörer verksamma inom B2B och professional services.

Posted by Martin Salomon, 0 kommentarer

Läs mer

Visar 1-5 av 5.