You are here

Starka kundrelationer leder till ökad försäljning inom B2B och svensk tillverkningsindustri

Vad kan man göra för att särskilja sig och föredras av sina kunder? Vi vet att det primärt handlar om två saker: skapa mervärden och affärsnytta för sina kunder och att tillgodose kunders emotionella behov.

Jesper Rückertz

Account director, Stockholm

0701-842173

B2B

Svenska industriföretag har varit pionjärer inom industriell marknadsföring och försäljning i många decennier. Men tiderna förändras och det är idag svårare än någonsin att differentiera sig från konkurrenterna

Produkter och tjänster kopieras i allt snabbare takt och val av leverantör handlar allt oftare om lägsta pris. Att bygga förtroende och starka relationer med kunderna är därför viktigare än någonsin för att trygga fortsatt växt. Kantar Sifos analyser visar att det finns en stor potential för de flesta B2B-företag att bli bättre både på att agera mer konsultativt och att skapa mer bestående resultat för deras kunder. Vårt fokus är att hjälpa er öka er differentiering, stärka kundrelationerna och öka er framtida försäljning.

Vi erbjuder en rad lösningar för att förstå i vilken utsträckning kundernas behov av mervärden, affärsnytta och emotionella upplevelser tillgodoses. Vi hjälper er att identifiera drivkrafter, brister, orsaker och förbättringsmöjligheter. 

 

Hör av dig så berättar vi mer.

Jesper Rückertz

Account director, Stockholm

0701-842173

Niclas Landgren

Account Director, Göteborg

0707-752909

Share Image: