You are here

KUNDEN ÄR BÅDE KUNG OCH DROTTNING

Vi vet att kundens upplevelse och rekommendationer styr din försäljning. Samtidigt slarvar många fortfarande med att ta hand om både nya och gamla kunder. Det vill vi råda bot på. Det ska vara enkelt att maximera dina framtida kundrelationer.

Jesper Rückertz

Account director

0701-842173

Kundupplevelser & kundrelationer

Förmågan hos företag att leverera bra kundupplevelser och skapa starka kundrelationer kommer att vara en av de viktigaste konkurrensfaktorerna de kommande åren. Men kundnöjdhet är inte tillräcklig. Man måste också skapa en preferens.

Det finns många exempel på företag som ser kundnöjdheten öka år efter år men som ändå tappar marknadsandelar. Helt enkelt för att de väljs bort av kunderna.
Kundmöten sker i fysiska möten, online, i sociala medier etc. De företag som är bäst på att ge bra upplevelser i alla kundresor, på tvärs av alla kanaler, har bäst förutsättningar att differentiera sig från konkurrenterna och skapa preferens – allt annat lika.

Kantar Sifo kan hjälpa er att definiera er kundstrategi, att mäta och analysera rätt saker samt att stödja er verksamhetsutveckling. Tillsammans kan vi skapa välfungerande kundresor, som bygger på en genomtänkt servicedesign, och som säkerställer att det är ni som väljs i framtiden och inte era konkurrenter.

Hör av dig så berättar vi mer!

Jesper Rückertz

Account director

0701-842173

Share Image: