Möt våra medarbetare

Joakim Norin

Med en civilingenjörsbakgrund och en hel del språkstudier i ryggsäcken började Joakim Norin jobba som konsult på Kantar Sifo. 

Han arbetade till en början som ansvarig för Consumer och B2B men valde nyligen att kliva in i rollen som affärsområdechef för Automotive och leder nu hela teamet. Han menar att det framförallt är det stora bilintresset som drivit honom till Automotive efter 22 år inom företaget.

Tillsammans hjälper våra sammansvetsade kollegor på Automotive kunder i fordonsindustrin att öka sina affärer genom bl.a. undersökningar kring kundlojalitet och varumärke, prisoptimering och produktutveckling. Våra insikter om bilköparnas behov och drivkrafter i kombination med vår djupa fack- och branschkunskap gör att vi kan erbjuda kunderna bästa och skräddarsydda lösningar.

- Det roligaste med mitt arbete är utmaningen att hitta lösningar för kunder som hjälper dem att nå sina mål och möjligheten att jobba med fantastiskt duktiga kollegor som hjälps åt när det behövs.

Joakim är ett gott exempel på hur vilja och drivkraft kan ta dig vidare inom företaget. Hos oss på Kantar Sifo finns det möjligheter att utvecklas och testa nya saker och Joakim menar att något av det roligaste med arbetet är engagerade och kunniga kollegor.

Elsa Ornstein

Under sin studietid jobbade Elsa som timanställd assistent inom medieanalys på Kantar Sifo. Hon har läst professionell svenska och mediakommunikation. Efter examen blev hon erbjudanden tjänsten Research Executive på heltid, något som hon tackade ja till och jobbar med idag sedan två år tillbaka. 

En medieanalys från Kantar Sifo ska alltid hjälpa våra kunder att ta nästa beslut – konkret och strategiskt, för både ledning och sakkunniga.

-Det bästa med min roll på Kantar Sifo är att man får jobba med projekt av alla slag. Det känns som ett aktuellt jobb eftersom att vi jobbar med det som händer just nu och är med och påverkar.

Rikard Larsson

En av våra utbildade statistiker är Rikard Larsson som har arbetat med marknadsundersökningar i över 9 år. Rikard arbetade med Kantar Sifo från leverantörssidan och när han en dag fick förfrågan om att börja på Kantar Sifo istället tvekade han inte en sekund. Han tackade ja och finns idag på affärsområdet Communication där han arbetar som Account Director och ansvarar för ett antal stora konton inom vårt erbjudande. 

På affärsområdet Communication får våra kunder hjälp att utveckla deras kommunikation och varumärkesarbete genom effektmätning, analys och rådgivning. Med vår anpassningsförmåga och vårt holistiska förhållningssätt kan vi leverera kunder insikter och rekommendationer som är värdefulla för att utveckla deras kort- och långsiktiga kommunikation i en verklighet där utveckling går otroligt fort.

Rikard är en av många medarbetare som ser det som någonting riktigt roligt att få jobba nära kunderna och göra utvecklingsarbete tillsammans med dem. 

- Det är också inspirerande att arbeta i ett högt tempo med snabb förändring där sällan den ena dagen är den andra lik.
Share Image: